Ik zit vast tussen een slimme sluipschutter en een Ares Husky. Ik heb nog geen riem met een bungee geprobeerd. Kan iemand met ervaring met zowel een bungee als een gewatteerde riem ingaan op de voor- en nadelen ervan? De bungee lijkt me een beetje raar, maar ik moet toegeven dat ik nog nooit een riem met een bungee heb geprobeerd.
Ik zou zeggen dat de gewatteerde riem comfortabeler is, maar de bungee geeft je wat meer speling op de lengte als je aan het schieten bent. Als je het geweer op je schouder legt om te schieten en de riem niet lang genoeg hebt afgesteld om volledig uit te rekken, kun je met een bungee-riem een centimeter extra uittrekken, met een gewone riem stopt het abrupt en moet je hem aanpassen of een beetje over je schouders schuiven om de extra lengte te krijgen die je nodig hebt. Ik heb ook gemerkt dat er iets soortgelijks gebeurt (bungee rekt uit, niet-bungee bindt op) als ik mijn lichaam aanzienlijk naar rechts draai om te schieten. Een andere ding is dat de bungee rond is in plaats van plat (zoals de meeste gewatteerde riemen), dus het is niet zo comfortabel om tegenaan te leunen. Ik denk dat dit alleen echt van pas komt als je hem in een auto draagt en tegen de stoel leunt of zo, maar misschien doe je dat vaak of heb je een andere situatie waarin dat voor jou belangrijk is.
Ik ben erg blij met mijn Savvy Sniper-riem, maar mijn go-to AR heeft een Proctor-riem en dat is absoluut mijn favoriet. Zeer licht, eenvoudig en snel en het kost maar $29. Ik heb er uiteindelijk QD's op de uiteinden gezet en een IWC 2-naar-1 triglide (
Impact Weapons Components) aan toegevoegd, zodat ik hem ook in een single point kon veranderen. Inclusief de riem en alle toegevoegde hardware kostte het me waarschijnlijk $50-$60 in totaal. Voordat ik het echter toevoegde, gebruikte ik de gewone $29-versie meer dan een jaar en vond het geweldig. Ik hoop dat dat helpt,
H