FN Herstal Firearms banner

REM 21 voor het Mepro 21 vizier

8K views 24 replies 8 participants last post by  M1P90  
#1 · (Edited)
De Reticule Enhancement Module 21 (REM 21) verhelpt het probleem dat inherent is aan de Mepro 21-richtkijker. We weten allemaal dat de Mepro 21 onder bepaalde lichtomstandigheden of bij het richten op heldere of lichtgekleurde achtergronden zijn beeld verliest. Als dat gebeurt, zet dan gewoon de REM 21 aan en je krijgt een scherp beeld.

De REM 21 verlicht de lichtcollectorvezeloptiek op de Mepro 21 en heeft 11 verlichtingsinstellingen, zodat de dradenkruizen buiten in daglicht te zien zijn op de helderste stand (zelfs tegen sneeuw of witte achtergronden) of in totale duisternis op de laagste stand. De REM 21 stoort de tritiumverlichting van de richtkijker niet.

De REM 21 gebruikt één (1) CR2032, 3 volt batterij (meegeleverd). De batterijduur is 106 uur continu gebruik. Optioneel kunt u ook twee (2) CR2016-batterijen gebruiken voor een nog helderder beeld, maar die batterijen zijn niet inbegrepen in uw bestelling.

De REM 21 heeft 1 JAAR garantie. Ik zal het vervangen als het defect raakt als gevolg van een fabricageprobleem. (Ik zal het eerst moeten onderzoeken om er zeker van te zijn dat er geen andere factor was die de storing veroorzaakte). U betaalt alleen de verzendkosten (5,00 $). Mocht er na 1 jaar een fabricageprobleem optreden... neem dan contact met mij op en ik zal kijken wat ik voor u kan doen.

De REM 21 heeft een 30 dagen geld-terug-garantie. Als u er niet tevreden mee bent, stuur het dan terug naar mij en ik geef u een volledige terugbetaling (minus verzendkosten).

De prijs is $36,95 verzonden. REM-21 (Voor de Mepro 21 richtkijker) | Vrede door kracht

REM 21 bevestigd aan Mepro 21

Normale weergave

REM 21 ingeschakeld op stand 11

Normale weergave

REM 21 ingeschakeld op stand 1

#7 ·
Goed gedaan MP190.

#10 ·
Arg!!!!! Vertragingen en problemen blijven opduiken. Moest alle 3000 Rheostaten terugsturen voor kleine aanpassingen. Dit zou maar 2 weken moeten duren. We hebben ook wat montageproblemen die niet aan mijn normen voldoen, dus daar moeten we iets aan doen. Grrrrrrr. Het lijkt erop dat ik deze pas over 45 dagen in handen heb. ::FF::

#11 ·
Perfectie kost tijd. Liever een product van hoge kwaliteit dan snel. Ga er mee door.

#12 ·
Update. 25-9-2016

De productie van de REM 21 loopt achter op schema. We hadden een probleem met een reostaat, maar dat is gecorrigeerd. We hebben ook wat epoxy-lekkage tijdens het assemblageproces en we staan op het punt om erachter te komen hoe we dit probleem kunnen verhelpen. Zodra dit is gecorrigeerd, zal de nieuwe fabrikant een kleine assemblagerun uitvoeren om te zien hoe de dingen uitpakken. Ik HOOP ze binnen 60 dagen in handen te hebben. (Alles verpakt en klaar om te verzenden)

#13 ·
Update. 25-9-2016

De REM 21-productie loopt achter op schema. We hadden een probleem met de Rheostat, maar dat is gecorrigeerd. We hebben ook wat epoxy-lekkage tijdens het montageproces en we zijn bijna zover dat we erachter komen hoe we dit probleem kunnen oplossen. Zodra dit is gecorrigeerd, zal de nieuwe fabrikant een kleine assemblagerun uitvoeren om te zien hoe het uitpakt. Ik HOOP ze binnen 60 dagen in mijn handen te hebben. (Alles verpakt en klaar om te verzenden)
Ik wacht geduldig op een solide upgrade voor mijn IDF... ga zo door!

#15 ·
Update 29-11-16. De dingen komen eindelijk samen en ik zal 6 tot 10 definitieve "verkoopklare" REM 21's in de verpakking ontvangen, zodat ik een laatste inspectie en tests kan uitvoeren. Als deze allemaal goed zijn, laat ik ze de 3000 eenheden maken, waarvan ze nu zeggen dat het ongeveer 2 maanden duurt voordat ik ze in handen heb. We komen zoooo dichtbij, ik kan het proeven!!! :-o

#17 ·
Zou je bereid zijn om een aantal van die 6-10 'verkoopklare' REM's te verkopen zodra ze aan je kwaliteitsmetrics voldoen? We kunnen dit desgewenst naar PM's verplaatsen.
Ik zal je in gedachten houden als ik er nog over heb. IWI en de Maco-groep willen er een paar testen en ik heb er al een paar beloofd. Ik laat het je weten. Bedankt!

#20 · (Edited)
OK! De productie is begonnen en ik zou ze over ongeveer 2 maanden op voorraad moeten hebben. Ik heb er nu 15 op voorraad en geef forumleden een korting van $10 op de normale prijs van $39,95. Ze staan nog niet op mijn website, dus stuur me een PM of e-mail om er een te bemachtigen.

Kortingprijs $29,95 met gratis verzending.

Lopende telling nu 0. 31-1-17

#25 ·
Review door Tim Stetzer van de Shootingnewsweekly.com.

M1 BullPup's REM 21 Light Upgrade voor Meprolight M21 Vizieren…en meer
Door Tim Stetzer • 25 maart 2025 • 2 Opmerkingen • 7 minuten leestijd • Gear Review, Optiek, Geweren

M1 BullPup REM 21 voor Meprolight M21 vizieren

Vorig jaar bouwde ik een IDF Israëlische Menusar, soms aangeduid als de Mekut'zar karabijn kloon. Sindsdien heb ik er een paar updates aan gedaan, waaronder het toevoegen van een FAB Defense magazijndrager en het verwisselen van de grip naar een B5 Systems CAR15 LS2-Shiny.
De grootste verandering was echter dat ik erin geslaagd ben om een IDF-surplus Meprolight M21 te bemachtigen van een man op een van de wapenforums. Ik heb er een zwanenhalsbevestiging van Meprolight voor gekocht en kon aan de slag. Het enige probleem was dat deze vizieren goed geliefd waren en het tritium was behoorlijk zwak. Ik wist dat, maar ik dacht dat ik ermee zou leven. Gelukkig wees iemand op een ander wapenforum me op M1 BullPup en hun LED-lichtupgrades voor de M21.

De REM 21 en REM ACOG
De REM 21-richtkruisverbeteringsmodule verhelpt het probleem dat inherent is aan het Mepro 21-vizier. Onder bepaalde lichtomstandigheden, of bij het richten op heldere of lichtgekleurde achtergronden, verliest de Mepro 21 zijn beeld. Dat kan een probleem zijn bij nieuwe optiek, laat staan ​​een optiek als de mijne die oud en gebruikt is, met het tritium aan het einde van zijn levensduur.
De M21 heeft ook een glasvezelcapaciteit, maar zelfs het gebruik daarvan bij daglicht kan worden beĂŻnvloed door lichtomstandigheden en de achtergrond waartegen je schiet. Met de REM 21 geĂŻnstalleerd, hoef je in dat geval alleen maar de REM 21 aan te zetten en je krijgt een scherp beeld.

M1 BullPup's REM 21 is een vast te schroeven, batterijgevoede LED-lamp die is ontworpen om de glasvezel van het M21-vizier te verlichten. Als je je richtkruis kwijtraakt, zet je gewoon de REM 21 aan en het richtkruis ziet eruit alsof het in fel zonlicht staat. Er is een aan de zijkant gemonteerde knop met 11 helderheidsinstellingen. Hiermee kunt u de helderheid aanpassen aan elk niveau dat u nodig heeft, van zwak binnenlicht tot fel middagzonlicht buiten. Als het tritium in uw vizier nog goed is, stoort de REM 21 dat niet en werkt het nog steeds normaal.
De REM 21 wordt geleverd in een clamshell-verpakking en wordt geleverd met de REM, een batterij, een nieuwe schroef en een inbussleutel en een instructieblad. De kosten zijn slechts $ 36,95 met gratis verzending in de VS. Er zijn een paar verschillende varianten van de Meprolight M21. Bekijk de opties goed wanneer u uw REM 21 bestelt om er zeker van te zijn dat u de juiste kiest.
De installatie is uiterst eenvoudig. Volg gewoon de instructies, maar in wezen verwijdert u één schroef van de zijplaat op uw M21, klikt u de REM 21-module op zijn plaats en zet u deze vast met de langere schroef die in de kit is meegeleverd. Het duurt hooguit een paar minuten. De montage is solide en hoewel het een minimale hoeveelheid bulk aan het vizier toevoegt, is het gewicht verwaarloosbaar.
Met de REM 21 geĂŻnstalleerd, kunt u ervoor kiezen om hem wel of niet te gebruiken. Als de lichtomstandigheden goed zijn en je hem niet nodig hebt, gebruik dan gewoon je M21 zoals gewoonlijk. Als je echter merkt dat je moeite hebt om het richtkruis te zien, zet je hem dan gewoon op de verlichtingsinstelling die werkt voor je huidige omstandigheden. Als je klaar bent met schieten, zet je hem uit. Het heeft geen fancy functies zoals shake awake of auto-off, maar het is gemakkelijk en eenvoudig te gebruiken.

Levensduur batterij
De REM 21 gebruikt een gewone CR2032 3-volt batterij, die bij de kit is inbegrepen. De levensduur van de batterij is 106 uur continu gebruik. Dat is lang niet zo lang als veel moderne, speciale red dots, maar dit is ontworpen om het bestaande systeem van uw optiek aan te vullen wanneer dat nodig is. Bovendien is het een stuk goedkoper.
De specificaties zeggen dat je optioneel twee CR2016-batterijen kunt gebruiken en een nog helderder beeld kunt krijgen, maar ik heb die optie nog niet geprobeerd.

De REM 21 is in de strijd getest en is robuust. De Israëliërs kochten er vorig jaar een heleboel om hen te helpen hun doelen sneller te verwerven. In 2017 onderwierp IWI de unit aan een marteltest en deze slaagde met vlag en wimpel. Het enige dat hen stoorde, was de lichte gloed op de glasvezel waar de LED zit. Die gloed kan worden geëlimineerd door zwarte tape over dat gebied te plaatsen.
Sinds de release in 2017 zijn er meer dan 5.000 verkocht.